INFORMATIE OVER

Reparaties

Alle producten die wij verkopen zijn originele merkproducten. Hierdoor kun je als klant aanspraak maken op garantie, die op elk product van toepassing is. De garantietermijn verschilt per product of fabrikant en staat bij elk product aangegeven bij de specificaties. Is het product defect of beschadigd, dan kun je bij ons een reparatieverzoek indienen.

Hoe je dit kunt doen hangt af van het soort product dat je wilt laten repareren. Op deze pagina vind je alle informatie over het laten repareren van producten.

Direct aan de slag?

Horloge reparerenSieraad reparerenAnder product repareren

Heb je een adres in België? Kijk dan op Brandfield.be voor informatie over reparaties.

Reparaties van horloges en sieraden

Voor het laten repareren van een horloges en sieraden werken wij samen met HSC Nederland. Het indienen van een reparatieverzoek doe je eenvoudig online via onze horloges en sieraden reparatieservice website. Ga naar de reparatieservice via onderstaande knop:

Reparatieservice horloges & sieraden

Reparaties van zonnebrillen, tassen & portemonnees

Voor het laten repareren van zonnebrillen, tassen & portemonnees download je formulier voor reparaties. Voeg het ingevulde reparatieformulier toe aan het op te sturen pakket en verstuur dit naar ons retouradres:

Brandfield B.V.
Postbus 5165
9700 GD Groningen

Download formulier voor reparaties

Veelgestelde vragen over reparaties

De garantie op producten geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.

Welke schade en defecten aan producten vallen onder garantie?

Horloges: buiten de garantie valt bij horloges de band, het glas, de batterij en de kroon (knop waarmee je de tijd instelt).

Zonnebrillen: de fabrieksgarantie voor zonnebrillen geldt in geval van montagefouten en materiaalfouten. Beschadigingen aan monturen die hier niet onder vallen, komen niet in aanmerking voor garantie.

Sieraden: Bij sieraden vallen de materiaalfouten van de sieraden onder de fabrieksgarantie.

Tassen en portemonnees: Bij tassen vallen de product- en of fabricagefouten van de tassen onder de fabrieksgarantie. Slijtage, schade of oneigenlijk gebruik zijn uitgesloten van garantie. Dit ter beoordeling van de betreffende fabrikant van het product.

Voor wiens rekening zijn de kosten van het opsturen van reparatieartikelen?

De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper. Je bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transsport. De risico ligt bij de koper en wanneer een pakket niet of beschadigd aankomt kan Brandfield hiervoor niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het postkantoor aangetekend te versturen.

Wie draagt het risico van retourzendingen van reparatieartikelen?

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Brandfield niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van teruggestuurde artikelen. Vraag daarom op het postkantoor altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.

Hoe lang duurt het repareren van een artikel?

Onze partner HSC Nederland heeft van veel merken onderdelen op voorraad. Hierdoor is de gemiddelde reparatietijd van een artikel 2 à 6 weken.

Wanneer een artikel onder garantie gerepareerd wordt, moet deze in de meeste gevallen opgestuurd worden naar de leverancier. De reparatietijd kan hierdoor langer zijn dan 6 weken.

Wanneer onderdelen niet op voorraad zijn en toegestuurd moeten worden door de leverancier, kan de reparatietijd ook langer worden dan 6 weken.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de klantenservice.

Naar boven
Brandfield.nl maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van de cookies.