INFORMATIE OVER

Reparaties

Om je zo goed mogelijk te helpen met je defecte artikel, kun je via onderstaande button een Whatsapp bericht sturen. Vervolgens wordt de reparatie beoordeeld en de procedure aan je voorgelegd.

Stuur Whatsapp bericht

Reparaties die niet van te voren bij ons zijn aangemeld kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Een reparatie komt alleen voor garantie in aanmerking als je het aankoopbewijs meestuurt. Als er een garantiebewijs bij je aankoop geleverd is, dan moet je deze ook meesturen.

VALT MIJN REPARATIE ONDER GARANTIE?

Horloges: de fabrieksgarantie biedt geen dekking voor:

  1. Batterij, schade horloge kast, band of sieraad
  2. Schade als gevolg van onjuist gebruik, nalatigheid, ongeautoriseerd onderhoud, andere defecten die niet te wijten zijn aan materiaal of vakmanschap, ongelukken of normale draag schade en slijtage.
  3. Waterschade tenzij het horloge de vermelding waterbestendig heeft.

Deze garantie vervalt als het horloge beschadigd is door ongelukken, nalatigheid, ongeautoriseerd onderhoud of andere factoren die niet te wijten zijn aan defecten in materiaal of vakmanschap. Bij het verwijderen of toevoegen van schakels valt een horloge niet meer onder het zichttermijn.

Sieraden: bij sieraden vallen de materiaalfouten van de sieraden onder de fabrieksgarantie. Als het artikel oneigenlijk gebruikt is, door bijvoorbeeld stoten of vallen, kunt u geen aanspraak maken op een gratis reparatie of vervanging. U kunt dan uw artikel opsturen om tegen betaling van een vergoeding het artikel te laten repareren. Wanneer er kosten berekend worden voor de reparatie, ontvangt u eerst een prijsopgave. Zonder akkoord of betaling wordt de reparatie niet uitgevoerd. Oorbellen kunnen niet geretourneerd worden in verband met hygiëne.

Tassen en portemonnees: bij tassen vallen de product- en/of fabricagefouten van de tassen onder de fabrieksgarantie. Slijtage, schade of oneigenlijk gebruik zijn uitgesloten van garantie. Dit ter beoordeling van de betreffende fabrikant van het product. Zonnebrillen: de fabrieksgarantie voor zonnebrillen geldt in geval van montagefouten en materiaalfouten. Beschadigingen aan monturen die hier niet onder vallen, komen niet in aanmerking voor garantie.

WAT ZIJN DE KOSTEN VAN DE REPARATIE BUITEN DE GARANTIEVOORWAARDEN?

Wat zijn de kosten van de reparatie indien er geen sprake van garantie is? Deze kosten zijn volledig afhankelijk van het merk en het defect. Indien de kosten hoger uitvallen dan € 50,00 dan ontvang je eerst een prijsopgave. Je hebt dan zelf de volgende keuzes:

  1. Je gaat akkoord met de prijsopgave. Zodra je de reparatiefactuur hebt betaald zullen wij tot reparatie overgaan en na reparatie direct aan jou retourneren.
  2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wenst het artikel retour te ontvangen. Je betaalt € 14,95 onderzoekskosten plus € 6,95 verzendkosten. Na ontvangst van de betaling retourneren wij het artikel.
  3. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wenst het artikel niet retour te ontvangen. Het artikel wordt ons eigendom.

PRIJSLIJST REPARATIES

Deze prijslijst dient ter indicatie. De prijzen kunnen per sieraad en model variëren.

Band plaatsenVanaf 14,95
Band reparatie Vanaf 14,95
Band inkorten Vanaf 14,95
Batterij vervangen* Vanaf 19,95
Glas vervangen Vanaf 24,95
Glas schoonmaken Vanaf 14,95
Ketting repareren Vanaf 24,95
Polijsten Vanaf 19,95
Analoog Vanaf 19,95
Analoog met datum Vanaf 79,95
Analoog chronograaf Vanaf 199,95
Pushpin vervangen Vanaf 14,95
Kroon en stift vervangen Vanaf 19,95
Standaard pakking vervangen Vanaf 14,95
Diverse kleine reparaties Vanaf 14,95
Oplader opsturen Vanaf 14,95

*M.u.v. Certina, Seiko en Tissot: hiervoor adviseren we een onderhoudsbeurt vanaf €74,95 bij de leverancier.

Algemene reparatieformulier

Voor het laten repareren van producten download je het formulier voor reparaties. Voeg het ingevulde reparatieformulier toe aan het op te sturen pakket en verstuur dit naar ons retouradres.

Download formulier voor reparaties

Veelgestelde vragen over reparaties

De garantie op producten geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.

Welke schade en defecten aan producten vallen onder garantie?

Horloges: buiten de garantie valt bij horloges de band, het glas, de batterij en de kroon (knop waarmee je de tijd instelt).

Zonnebrillen: de fabrieksgarantie voor zonnebrillen geldt in geval van montagefouten en materiaalfouten. Beschadigingen aan monturen die hier niet onder vallen, komen niet in aanmerking voor garantie.

Sieraden: Bij sieraden vallen de materiaalfouten van de sieraden onder de fabrieksgarantie.

Tassen en portemonnees: Bij tassen vallen de product- en of fabricagefouten van de tassen onder de fabrieksgarantie. Slijtage, schade of oneigenlijk gebruik zijn uitgesloten van garantie. Dit ter beoordeling van de betreffende fabrikant van het product.

Voor wiens rekening zijn de kosten van het opsturen van reparatieartikelen?

De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper. Je bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transsport. De risico ligt bij de koper en wanneer een pakket niet of beschadigd aankomt kan Brandfield hiervoor niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het postkantoor aangetekend te versturen.

Wie draagt het risico van retourzendingen van reparatieartikelen?

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Brandfield niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van teruggestuurde artikelen. Vraag daarom op het postkantoor altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.

Hoe lang duurt het repareren van een artikel?

Onze partner HSC Nederland heeft van veel merken onderdelen op voorraad. Hierdoor is de gemiddelde reparatietijd van een artikel 2 à 6 weken.

Wanneer een artikel onder garantie gerepareerd wordt, moet deze in de meeste gevallen opgestuurd worden naar de leverancier. De reparatietijd kan hierdoor langer zijn dan 6 weken.

Wanneer onderdelen niet op voorraad zijn en toegestuurd moeten worden door de leverancier, kan de reparatietijd ook langer worden dan 6 weken.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de klantenservice.

Naar boven