ALLEEN DIT WEEKEND: 10% extra korting op ALLE zonnebrillen met code: INDIANSUMMER  |  naar zonnebrillen

-10% op zonnebrillen code INDIANSUMMER

INFORMATIE OVER

Retourneren

Retourneren bij Brandfield is kosteloos en is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van je pakket. Hieronder lees je hoe retourneren in zijn werk gaat en vind je de antwoorden op veel gestelde vragen.

Meteen aan de slag? Download het formulier voor herroepen en retourneren:

Download retourformulier

Zo retourneer je een product

Voor alle producten geldt een zichttermijn van 30 dagen, die in gaat op de dag dat je de artikelen ontvangt. Binnen deze periode moet de retourprocedure in gang gezet worden. Wanneer het om meerdere leveringen gaat, die onderdeel zijn van dezelfde bestelling, dan gaat de termijn van 30 dagen in op het moment dat je de laatste zending ontvangt.

Retourprocedure

Retourneren is eenvoudig en kosteloos. Doorloop de volgende 3 stappen, waarbij stap 1 optioneel is:

Stap 1: herroep de overeenkomst (optioneel)

Kies je ervoor om de overeenkomst te herroepen, dan kun je dit op twee manieren doen:

  • Door een e-mail te sturen naar klantenservice@brandfield.nl met: je naam en adres, het ordernummer en de artikelnummers van de producten die je retour wilt sturen. Ga daarna door naar stap 2 van de retourprocedure.
  • Door het formulier voor herroeping en retourneren te gebruiken. Ga direct door naar stap 2 van de retourprocedure.

Nadat wij je herroeping hebben ontvangen eindigt de zichttermijn en moet de retourzending binnen 30 dagen bij ons afgeleverd worden.

Je kunt ook direct bij stap 2 beginnen. De overeenkomst herroepen is namelijk niet verplicht, maar dit is wel verstandig om te doen wanneer je het retourpakket verstuurt op het moment dat het zichttermijn van 30 dagen bijna is afgelopen en het pakket waarschijnlijk bij Brandfield binnenkomt wanneer de zichttermijn is verstreken.

Stap 2: vul het formulier voor herroeping en retourneren in

Download het formulier voor herroeping en retourneren, print het uit, vul het formulier in en voeg dit toe aan het pakket dat je retourneert. Vergeet niet het ordernummer in te vullen.

Wanneer het ordernummer bij ons bekend is, kunnen wij je retourzending sneller verwerken, waardoor je je geld sneller terug ontvangt. Het ordernummer vind je in de e-mail met de orderbevestiging, die wij naar je hebben verstuurd direct nadat je de bestelling hebt geplaatst.

Stap 3: stuur het pakket retour

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het formulier voor herroeping en retourneren ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour.

 

Versturen vanuit Nederland

Stuur je retourpakket op naar onderstaand adres:

Brandfield
Antwoordnummer 575
9700 WB GRONINGEN

Wanneer je je retourzending bij een postkantoor afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. Het retourpakket kun je afgeven bij een PostNL Servicepoint, of in onze fysieke winkel te Groningen.

De zending is te volgen via https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/zoeken.

 

Versturen vanuit België

Stuur je een pakket vanuit België terug, download dan hier het retourlabel terugsturen vanuit België. Aan de hand van dit retourlabel kun je het pakket via een lokaal postkantoor kosteloos aan ons terugsturen.

Voor het succesvol versturen van je retourzending dien je de volgende handelingen te verrichten:

  1. Print het verzendlabel uit.
  2. Bevestig het verzendlabel op het pakket. Wij raden je aan het verzendlabel, dat voor de heen zending is gebruikt, van het pakket te verwijderen.

Je ontvangt geen verzendbewijs van het postkantoor. We verwachten je retour binnen 2 weken terug te ontvangen. Wanneer we je retourpakket in goede orde terug hebben ontvangen, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging.

Nadat wij je retourpakket hebben ontvangen

Op de dag dat wij je retour hebben ontvangen krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket. Mocht deze in het weekend bij ons worden bezorgd, dan krijg je van ons een bevestiging op de eerst volgende werkdag.

Na ontvangst van het product zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat en compleet is en als zodanig opnieuw als 'nieuw' verkocht kan worden. Is het artikel gedragen en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn gelijk aan de verkoopprijs van het artikel die je hebt betaald, of, in het geval van een incompleet artikel, aan de hoogte van de kosten die wij moeten maken voor het weer compleet maken van het artikel.

Afhandeling

Vanaf het moment dat je hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 14 dagen, het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten en/of andere kosten, aan je terugbetalen. Heb je gekozen voor een afwijkende bezorgoptie (zoals avondbezorging of bezorging op zondag), dan storten wij alleen het basisbedrag van €3,95 terug.

Wij wachten met terugbetalen, totdat we het product in goede orde hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat je het product hebt teruggestuurd.

De terugbetaling wordt gedaan middels dezelfde betaalmethode waarmee je hebt betaald.

Verkeren de producten niet in 'nieuw' staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven reeds genoemd.

Zo bespoedig je het retourproces

Om een soepele en snelle verwerking van je retourzending mogelijk te maken, vragen we je rekening te houden met de volgende aspecten, voor zover redelijkerwijs mogelijk:

  • Artikel(en) is/zijn ongedragen (passen is uiteraard mogelijk)
  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers
  • Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen
  • De Brandfield cadeauverpakking kan niet worden teruggestuurd

Veelgestelde vragen over retourneren

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Nee, retourneren is kosteloos. Heb je gekozen voor een afwijkende bezorgoptie (zoals avondbezorging of bezorging op zondag), dan storten wij alleen het basisbedrag van €3,95 terug wanneer het aankoopbedrag minder dan €50 is.

Kan ik een product ruilen?

Producten kunnen niet geruild worden. Wil je een andere maat of kleur van het aangekochte product, dan kun je het artikel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsten in onze online shop. Het bestellen van het nieuwe product kun je meteen doen; je hoeft hiervoor niet eerst het ontvangen artikel te retourneren.

Kan ik sale producten retourneren?

Alle artikelen kunnen geretourneerd worden, ook producten gekocht in de sale.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de klantenservice.

Naar boven
Wij gebruiken cookies