INFORMATIE OVER

Retourneren

Bekijk hier de meest gestelde vragen over retourneren:

Retourneren

Ik wil iets bestellen voor de feestdagen, mag ik het dan nog wel retourneren?

Ja dat mag, vanwege kerst is de retourtermijn verlengd. Je mag de artikelen na de Kerstdagen terugsturen, indien ze voldoen aan de overige retourvoorwaarden.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Via het retourformulier welke je bij je bestelling hebt ontvangen. Hierop noteer je de nodige informatie, zodat voor ons duidelijk is van wie het pakket afkomstig is en wat de bedoeling ervan is. Je kunt het strookje met het antwoordnummer van het retourformulier eraf knippen, zodat je deze aan de buitenzijde van je verpakking kunt bevestigen. Vervolgens geef je het pakket af bij een PostNL loket en ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs totdat je een bevestiging hebt ontvangen omtrent jouw retourzending.

Is retourneren kosteloos?

Ja, dit is kosteloos. Je ontvangt namelijk een retourformulier bij je bestelling waarop ons antwoordnummer vermeld staat. Aan de hand van dit antwoordnummer, kun je je pakket kosteloos terugsturen.

Wie is verantwoordelijk voor het pakket?

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het retourformulier of het modelformulier voor herroeping ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour en volg daarbij onderstaande instructies. Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het postkantoor aangetekend te versturen.

Ik wil iets retour sturen in originele staat ná het retourtermijn, mag dat?

Wij hanteren een termijn van 30 dagen. Na deze periode is het niet meer mogelijk om een pakket retour naar ons te sturen.

Hoelang duurt het voordat mijn retour verwerkt is?

Wanneer je het pakket bij een Postnl loket hebt ingeleverd, ontvangen wij het meestal de volgende leverdag in ons logistieke centrum. Wij verwerken het pakket binnen 3 werkdagen.

Dien ik een account te hebben om een bestelling te plaatsen?

Dat is niet nodig. Je hebt de keuze om de bestelling te plaatsen met een account of als gast. Een account is gemakkelijker omdat jouw gegevens opgeslagen zijn en je sneller je bestelling kunt afronden.

Wat zijn de voorwaarden van retourneren?

Retourneren bij Brandfield is kosteloos en is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van je pakket. Gebruik het terugstuur formulier om het pakket te retourneren. Op deze manier zal jouw bestelling sneller verwerkt worden door onze retouren afdeling. Via deze link kan je ook het terugstuur formulier downloaden en printen. Het is belangrijk om je ordernummer erbij te vermelden zodat het duidelijk is van wie het pakket afkomstig is. Vervolgens stuur je het pakket retour door middel van een Postnl punt. Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Je kan je pakket verzekerd versturen door ervoor te kiezen om het pakket aangetekend te laten versturen door PostNL.

Binnen welke periode mag ik het pakket retour sturen?

Wij hanteren een zichttermijn van 30 dagen waarbinnen je iets wenst terug te sturen.

Het kaartje van het artikel is eraf. Mag ik het nu nog retourneren?

Wij ontvangen het artikel graag retour. In de meeste gevallen zal dit geen probleem zijn. Wij dienen eerst het artikel te beoordelen voordat wij je kunnen bevestigen of de bestelling retour verwerkt kan worden.

Ik heb de verpakking niet meer. Mag ik nog retourneren?

Je mag ons een e-mail sturen, zodat we dit voor je kunnen beoordelen bekijken of dit mogelijk is. In principe betekent dit dat het artikel niet meer in originele staat verkeert, maar we denken graag met je mee.


Retourzending volgen

Kan ik mijn retourszending volgen?

Ja. Je ontvangt namelijk een verzendbewijs van het Postnl loket. Daarop staat een barcode genoteerd. Als je deze barcode op de Postnl website invult met onze postcode, kan je het pakket volgen.

Ik zie dat mijn pakket is afgeleverd maar ik heb nog geen bericht?

Wij verwerken je pakket binnen 3 werkdagen als het bij ons is geleverd.


Terugbetaling

Ik heb met ideal betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer waarmee besteld is. Binnen twee werkdagen staat het bedrag weer terug op rekening.

Ik heb met creditcard betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer waarmee besteld is. Wij maken dit binnen twee werkdagen over en de terugbetaling is op het volgende maandoverzicht van je creditcard te zien.

Ik heb met Afterpay betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij Afterpay. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

Ik heb met PayPal betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij PayPal. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

Ik heb met Fashioncheque betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wij zullen je een mail sturen over het terug ontvangen van je tegoed. Dit doen wij namelijk als winkeltegoed op een account. Wij bevestigen of het tegoed op je account staat of verzoeken je een account aan te maken zodat we dit tegoed erop kunnen zetten.


Ruilen

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, mag ik deze terugsturen zodat ik een vervangend exemplaar ontvang?

Allereerst vervelend dat je een beschadigd artikel hebt ontvangen. uiteraard is dat niet de bedoeling. Je mag ons een melding sturen met mail zodat de situatie bij ons bekend is en het artikel door middel van het terugstuur formulier retourneren. Wij beoordelen de situatie en komen per mail terug op de situatie.

Ik heb de verkeerde maat besteld, mag ik deze ruilen?

Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste maat.

Ik heb de verkeerde kleur besteld, mag ik deze ruilen?

Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste kleur.

Het artikel is niet naar wens maar ik heb wel een ander artikel gezien op de site, kan dit geruild worden?

Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken.

Kan ik het artikel ruilen in een Brandfield filiaal?

Dit is niet mogelijk. Een webshop aankoop werkt anders dan een aankoop in één van onze filialen. Het retour brengen van je pakket is wel mogelijk. Echter duurt de verwerking van jouw retour wel wat langer.


Beschadigd artikel

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?

Allereerst vervelend dat je een beschadigd artikel hebt ontvangen. uiteraard is dat niet de bedoeling. Je mag ons een melding sturen met mail zodat de situatie bij ons bekend is en het artikel door middel van het terugstuur formulier retourneren. Wij beoordelen de situatie en komen per mail terug op de situatie.

Ik heb een horloge ontvangen waarvan de batterij niet werkt, wat nu?

Je mag ons een e-mail sturen onder vermelding van je bestelnummer zodat we je hierin kunnen adviseren.


Incomplete bestelling

Ik mis een artikel in mijn bestelling. Wat moet ik doen?

Je mag ons een e-mail sturen onder vermelding van jouw bestelnummer. Zet hier ook in welk artikel je mist zodat wij dit voor je kunnen uitzoeken. Wij komen hier binnen 24 uur op terug.

Ik heb de verkeerde verpakking ontvangen , wat moet ik doen?

Je mag contact met ons opnemen. Wij kunnen in de meeste gevallen, een verpakking nog nasturen.

Retourneren bij Brandfield is kosteloos en is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van je pakket. Je kan ook binnen de bedenktijd van 30 dagen na ontvangst laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Je hebt dan vervolgens nog 14 dagen om de producten te retourneren.

Hieronder lees je hoe retourneren in zijn werk gaat en vind je de antwoorden op veelgestelde vragen.

Meteen aan de slag? Download het retourformulier:

Download retourformulier

Zo retourneer je een product

Voor alle producten geldt een bedenktijd van 30 dagen, die in gaat op de dag dat je het laatste product van je bestelling ontvangt. Binnen deze periode moet het proces van retourneren in gang gezet worden. Nadat je gemeld hebt de overeenkomst te willen herroepen, heb je nog 14 dagen om de producten te retourneren.
Doorloop de volgende stappen:

 

Stap 1: breng ons op de hoogte

Door ons op de hoogte te brengen herroep je de overeenkomst. Dit kun je doen door een formulier bij je pakket te voegen en het pakket naar ons terug te sturen. Dit helpt ons je retourzending snel te verwerken.

Voeg het retourformulier toe aan de retourzending. Dit is bij voorkeur het Brandfield retourformulier, of het modelformulier voor herroeping. Print een formulier uit, vul het zo volledig mogelijk in en voeg dit bij het pakket dat je retourneert. Vergeet het ordernummer niet te vermelden.

Download retourformulier

Modelformulier voor herroeping

 

Stap 2: stuur het pakket retour

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het retourformulier of het modelformulier voor herroeping ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour en volg daarbij onderstaande instructies.

Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het postkantoor aangetekend te versturen. Retourneren is gratis via PostNL als je gebruik maakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder of aangetekend retourneren, dan zijn de kosten wel voor jezelf.

 

Terugsturen vanuit Nederland

Stuur je retourpakket op naar onderstaand adres:

Brandfield
Antwoordnummer 575
9700 WB GRONINGEN

Wanneer je je retourzending bij een postkantoor afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. Het retourpakket kun je afgeven bij een PostNL Servicepoint, of in onze fysieke winkel te Groningen.

Binnen vijf werkdagen nadat wij je retour hebben ontvangen, krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket. De zending is te volgen via https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/zoeken.

 

Terugsturen vanuit België

Stuur je een pakket vanuit België terug, download dan hier het retourlabel terugsturen vanuit België. Aan de hand van dit retourlabel kun je het pakket via een lokaal postkantoor kosteloos naar ons terugsturen.

Voor het succesvol versturen van je retourzending dien je de volgende handelingen te verrichten:

  1. Print het verzendlabel uit.
  2. Bevestig het verzendlabel op het pakket. Wij raden je aan het verzendlabel, dat voor de heenzending is gebruikt, van het pakket te verwijderen.

Je ontvangt geen verzendbewijs van het postkantoor. We verwachten je retour binnen 2 weken terug te ontvangen. Binnen vijf werkdagen nadat wij je retour hebben ontvangen, krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket.

 

Terugsturen vanuit de rest van Europa

Stuur je een pakket vanuit de rest van Europa terug, dan kan je je pakket terugsturen door middel van het meegeleverde retourformulier.
Let op: houd hiervoor onderstaand retouradres aan:

Brandfield
Postbus 5165
9700 GD Groningen
Nederland

De verzendkosten voor het terugsturen vanuit de rest van Europa zijn voor rekening van de klant.
Binnen vijf werkdagen nadat wij je retour hebben ontvangen, krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket.

Nadat wij je retourpakket hebben ontvangen

Binnen vijf werkdagen nadat wij je retour hebben ontvangen, krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket. Mocht deze in het weekend bij ons worden bezorgd, dan krijg je van ons een bevestiging op de eerstvolgende werkdag.

Na ontvangst van het product zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat en compleet is en opnieuw als 'nieuw' verkocht kan worden. Is het artikel gedragen en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn gelijk aan de verkoopprijs van het artikel die je hebt betaald, of, in het geval van een incompleet artikel, aan de hoogte van de kosten die wij moeten maken voor het weer compleet maken van het artikel.

Afhandeling

Vanaf het moment dat je hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 14 dagen het aankoopbedrag aan je terugbetalen. Heb je gekozen voor een afwijkende bezorgoptie (zoals avondbezorging of bezorging op zondag), dan storten wij deze kosten niet terug.

De terugbetaling wordt gedaan middels dezelfde betaalmethode waarmee je hebt betaald. Wanneer je een bestelling terugstuurt welke deels/volledig is betaald met een fashioncheque dan wordt dit tegoed omgezet in een shoptegoed voor Brandfield.

Verkeren de producten niet in 'nieuw' staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven al vermeld.

Zo versnel je het retourproces

Om een soepele en snelle verwerking van je retourzending mogelijk te maken, vragen we je rekening te houden met de volgende aspecten, voor zover redelijkerwijs mogelijk:

  • Vermeld altijd je ordernummer
  • Artikel(en) is/zijn ongedragen (passen is uiteraard mogelijk)
  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers
  • Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen
  • De Brandfield-cadeauverpakking kan niet worden teruggestuurd
  • Wanneer je een bestelling terugstuurt welke deels/volledig is betaald met een fashioncheque dan wordt dit tegoed omgezet in een shoptegoed voor Brandfield. Hiervoor mag je een Brandfield-account aanmaken, zodat we het shoptegoed hier gelijk voor je op kunnen zetten.

Veelgestelde vragen over retourneren

Kan ik een product ruilen?

Producten kunnen niet geruild worden. Wil je een andere maat of kleur van het aangekochte product, dan kun je het artikel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen in onze online shop. Het bestellen van het nieuwe product kun je meteen doen; je hoeft hiervoor niet eerst het ontvangen artikel te retourneren.

Kan ik sale producten retourneren?

Alle artikelen kunnen geretourneerd worden, ook producten gekocht in de sale.

Waar vind ik het modelformulier voor herroeping?

Wil je gebruik maken van het modelformulier voor herroeping om je aankoop te annuleren en producten te retourneren? Hier vind je het modelformulier voor herroeping.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de klantenservice.

Naar boven
Brandfield.nl maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van de cookies.