INFORMATIE OVER

Retourneren

Zo retourneer je een product

Voor alle producten geldt een bedenktijd van 30 dagen, die in gaat op de dag dat je het laatste product van je bestelling ontvangt. Binnen deze periode moet het proces van retourneren in gang gezet worden.
Doorloop de volgende stappen:

Stap 1

Vul het retourformulier in. Heb je geen retourformulier ontvangen of ben je hem kwijt geraakt? Download hier het online retourformulier. Je kan het retouradres dan zelf op het pakket vermelden.

Stap 2

Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken en zorg ervoor dat het product goed beschermd is ingepakt en niet vrij kan bewegen om beschadiging tijdens het transport te voorkomen.

Stap 3

Plak je verzendlabel die je bij je bij je bestelling hebt ontvangen op de doos. Geef je pakket af bij een PostNL loket of één van onze fysieke winkels. Wanneer je je retourzending afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. Wij nemen de retourkosten voor onze rekening!

Binnen 5 werkdagen na ontvangst, ontvang je per e-mail een bevestiging van ontvangst van je retourpakket en wordt het geld overgemaakt naar jouw rekening! Heb je betaald met een fashioncheque of een giftcard? Dan wordt het bedrag naar jou overgemaakt in de vorm van store credit. Wanneer je hebt gekozen voor AfterPay, zorgen wij ervoor dat je factuur wordt aangepast.

Download retourformulier

Modelformulier voor herroeping

Retourvoorwaarden

  • Vermeld altijd je ordernummer.
  • Retourneren kan binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.
  • Het product is onbeschadigd en heeft geen draagsporen.
  • Het product dient te zijn verpakt in de originele verpakking met bijgeleverde accessoires, garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen.
  • De doos mag opengemaakt worden om het artikel te bekijken en eventueel te passen zoals je dat ook in onze winkels mag doen. Labels, stickers, kaartjes & beschermplastic mogen niet verwijderd worden.
  • Wanneer je een bestelling terugstuurt welke deels/volledig is betaald met een fashioncheque dan wordt dit tegoed omgezet in een shoptegoed voor Brandfield. Hiervoor mag je een Brandfield-account aanmaken, zodat we het shoptegoed hier gelijk voor je op kunnen zetten.

In de volgende gevallen kunnen wij retouren niet of niet volledig verwerken:

  • De retourzending is niet voorzien van eventuele actie artikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen.
  • De Brandfield cadeauverpakking kan niet worden teruggestuurd en de kosten hiervoor worden niet teruggestort.
  • Wanneer het product beschadigd wordt geretourneerd, maar wel hersteld kan worden nemen we contact met je op over de afhandeling. In dit geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht.
  • Wanneer het product beschadigd en/of met gebruikssporen wordt geretourneerd, maar niet meer hersteld kan worden nemen we contact met je op en wordt het product teruggestuurd.

 

Download retourformulier

Je retourzending versturen

Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het PostNL loket aangetekend te versturen. Retourneer je je producten aangetekend of via een andere vervoerder, dan zijn de kosten voor jezelf.

 

Terugsturen vanuit Nederland

Stuur je retourpakket op naar onderstaand adres:

Brandfield
Antwoordnummer 575
9700 WB GRONINGEN


Terugsturen vanuit België

Stuur je een pakket vanuit België terug, download dan hier het retourlabel terugsturen vanuit België. Aan de hand van dit retourlabel kun je het pakket via een lokaal PostNL loket kosteloos naar ons terugsturen.

Voor het succesvol versturen van je retourzending dien je de volgende handelingen te verrichten:

  1. Print het verzendlabel uit.
  2. Bevestig het verzendlabel op het pakket. Wij raden je aan het verzendlabel, dat voor de heenzending is gebruikt, van het pakket te verwijderen.

Je ontvangt geen verzendbewijs van het PostNL loket. We verwachten je retour binnen 2 weken terug te ontvangen. Binnen vijf werkdagen nadat wij je retour hebben ontvangen, krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket.

Veelgestelde vragen over retourneren

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Via het retourformulier welke je bij je bestelling hebt ontvangen. Hierop noteer je de nodige informatie, zodat voor ons duidelijk is van wie het pakket afkomstig is en wat de bedoeling ervan is. Je kunt het strookje met het antwoordnummer van het retourformulier eraf knippen, zodat je deze aan de buitenzijde van je verpakking kunt bevestigen. Vervolgens geef je het pakket af bij een PostNL loket en ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs totdat je een bevestiging hebt ontvangen omtrent jouw retourzending.

Is retourneren kosteloos?

Ja, dit is kosteloos. Je ontvangt namelijk een retourformulier bij je bestelling waarop ons antwoordnummer vermeld staat. Aan de hand van dit antwoordnummer, kun je je pakket kosteloos terugsturen.

Wie is verantwoordelijk voor het pakket?

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het retourformulier of het modelformulier voor herroeping ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour en volg daarbij onderstaande instructies. Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het PostNL loket aangetekend te versturen.

Ik wil iets retour sturen in originele staat ná het retourtermijn, mag dat?

Wij hanteren een termijn van 30 dagen. Na deze periode is het niet meer mogelijk om een pakket retour naar ons te sturen.

Hoelang duurt het voordat mijn retour verwerkt is?

Wanneer je het pakket bij een PostNL loket hebt ingeleverd, ontvangen wij het meestal de volgende leverdag in ons logistieke centrum. Wij verwerken het pakket binnen 3 werkdagen.

Dien ik een account te hebben om een bestelling te plaatsen?

Dat is niet nodig. Je hebt de keuze om de bestelling te plaatsen met een account of als gast. Een account is gemakkelijker omdat jouw gegevens opgeslagen zijn en je sneller je bestelling kunt afronden.

Wat zijn de voorwaarden van retourneren?

Retourneren bij Brandfield is kosteloos en is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van je pakket. Gebruik het terugstuur formulier om het pakket te retourneren. Op deze manier zal jouw bestelling sneller verwerkt worden door onze retouren afdeling. Via deze link kan je ook het terugstuur formulier downloaden en printen. Het is belangrijk om je ordernummer erbij te vermelden zodat het duidelijk is van wie het pakket afkomstig is. Vervolgens stuur je het pakket retour door middel van een PostNL punt. Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Je kan je pakket verzekerd versturen door ervoor te kiezen om het pakket aangetekend te laten versturen door PostNL.

Binnen welke periode mag ik het pakket retour sturen?

Wij hanteren een zichttermijn van 30 dagen waarbinnen je iets wenst terug te sturen.

Het kaartje van het artikel is eraf. Mag ik het nu nog retourneren?

Wij ontvangen het artikel graag retour. In de meeste gevallen zal dit geen probleem zijn. Wij dienen eerst het artikel te beoordelen voordat wij je kunnen bevestigen of de bestelling retour verwerkt kan worden.

Ik heb de verpakking niet meer. Mag ik nog retourneren?

Je mag ons een e-mail sturen, zodat we dit voor je kunnen beoordelen bekijken of dit mogelijk is. In principe betekent dit dat het artikel niet meer in originele staat verkeert, maar we denken graag met je mee.

Wat gebeurt er met mijn gift card wanneer ik een bestelling retourneer?

Wanneer je een bestelling retourneert, waarbij je een gift card hebt verzilverd, dan wordt de gift card opnieuw geactiveerd. Het gift card bedrag dat je voor de bestelling hebt gebruikt, wordt weer toegevoegd aan het gift card saldo. Je kunt dezelfde code daarna opnieuw gebruiken voor een volgende bestelling.


Retourzending volgen

Kan ik mijn retourszending volgen?

Ja. Je ontvangt namelijk een verzendbewijs van het PostNL loket. Daarop staat een barcode genoteerd. Als je deze barcode op de PostNL website invult met onze postcode, kan je het pakket volgen.

Ik zie dat mijn pakket is afgeleverd maar ik heb nog geen bericht?

Wij verwerken je pakket binnen 3 werkdagen als het bij ons is geleverd.


Terugbetaling

Ik heb met ideal betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer waarmee besteld is. Binnen twee werkdagen staat het bedrag weer terug op rekening.

Ik heb met creditcard betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer waarmee besteld is. Wij maken dit binnen twee werkdagen over en de terugbetaling is op het volgende maandoverzicht van je creditcard te zien.

Ik heb met Afterpay betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij Afterpay. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

Ik heb met PayPal betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij PayPal. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

Ik heb met Fashioncheque betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wij zullen je een mail sturen over het terug ontvangen van je tegoed. Dit doen wij namelijk als winkeltegoed op een account. Wij bevestigen of het tegoed op je account staat of verzoeken je een account aan te maken zodat we dit tegoed erop kunnen zetten.

Ik heb met een Brandfield Gift Card betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wanneer je een bestelling retourneert, waarbij je een gift card hebt verzilverd, dan wordt de gift card opnieuw geactiveerd. Het gift card bedrag dat je voor de bestelling hebt gebruikt, wordt weer toegevoegd aan het gift card saldo. Je kunt dezelfde code daarna opnieuw gebruiken voor een volgende bestelling.


Ruilen

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, mag ik deze terugsturen zodat ik een vervangend exemplaar ontvang?

Allereerst vervelend dat je een beschadigd artikel hebt ontvangen. uiteraard is dat niet de bedoeling. Je mag ons een melding sturen met mail zodat de situatie bij ons bekend is en het artikel door middel van het terugstuur formulier retourneren. Wij beoordelen de situatie en komen per mail terug op de situatie.

Ik heb een product in de verkeerde maat of kleur besteld, mag ik deze ruilen?

Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste maat of kleur.

Het artikel is niet naar wens maar ik heb wel een ander artikel gezien op de site, kan dit geruild worden?

Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken.

Kan ik het artikel ruilen in een Brandfield filiaal?

Dit is niet mogelijk. Een webshop aankoop werkt anders dan een aankoop in één van onze filialen. Het retour brengen van je pakket is wel mogelijk. Echter duurt de verwerking van jouw retour wel wat langer.


Beschadigd artikel

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?

Allereerst vervelend dat je een beschadigd artikel hebt ontvangen. uiteraard is dat niet de bedoeling. Je mag ons een melding sturen met mail zodat de situatie bij ons bekend is en het artikel door middel van het terugstuur formulier retourneren. Wij beoordelen de situatie en komen per mail terug op de situatie.

Ik heb een horloge ontvangen waarvan de batterij niet werkt, wat nu?

Je mag ons een e-mail sturen onder vermelding van je bestelnummer zodat we je hierin kunnen adviseren.


Incomplete bestelling

Ik mis een artikel in mijn bestelling. Wat moet ik doen?

Je mag ons een e-mail sturen onder vermelding van jouw bestelnummer. Zet hier ook in welk artikel je mist zodat wij dit voor je kunnen uitzoeken. Wij komen hier binnen 24 uur op terug.

Ik heb de verkeerde verpakking ontvangen , wat moet ik doen?

Je mag contact met ons opnemen. Wij kunnen in de meeste gevallen, een verpakking nog nasturen.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de klantenservice.

Naar boven
Brandfield.nl maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van de cookies.