INFORMATIE OVER

Retourneren

Zo retourneer je een product

Voor alle producten* geldt een bedenktijd van 30 dagen, die in gaat op de dag dat je het laatste product van je bestelling ontvangt. Binnen deze periode moet het proces van retourneren in gang gezet worden. Voordat je overgaat tot retourneren raden wij je aan om onze pagina over duurzaamheid te bekijken.

Jouw artikel mag retour worden gestuurd als het artikel:

  • onbeschadigd is
  • ongebruikt is
  • bij parfum, cosmetica en verzorgingsartikelen de plastic seal nog ongeopend is. Parfum, cosmetica en verzorgingsartikelen zijn niet geschikt om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne indien waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
  • in de periode binnen 30 dagen na ontvangst valt

Jouw aankoopbedrag wordt niet volledig terugbetaald in onder andere de volgende gevallen:

  • Het artikel heeft gebruikersschade
  • De originele verpakking mist
  • Bij verzending worden Gift Cards automatisch verzilverd, het is daarom niet mogelijk om een Brandfield Gift Card te retourneren. Gift cards die teruggestuurd worden, worden omgezet naar winkelkrediet in het klantaccount van degene die de gift card heeft besteld

Twijfel je of jouw artikel in aanmerking komt om geretourneerd te worden? Lees dan de garantievoorwaarden door op onze garantiepagina.

Terugsturen vanuit Nederland en België

Je product(en) toch retourneren? Wij vragen je om de volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga naar https://www.retourneren.nl/brandfield en volg de instructies en je ontvangt een retourlabel. Je ontvangt dan een retourlabel waarop het retouradres staat vermeld.
  2. Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken, zorg ervoor dat het product goed beschermd is en niet vrij kan bewegen om beschadiging tijdens het transport te voorkomen.
  3. Vergeet niet het retourformulier mee te sturen, deze ontvang je per e-mail. Anders is de kans groot dat je retourverwerking vertraging oploopt.
  4. Geef je pakket af bij een PostNL servicepunt. Wanneer je je retourzending afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. Zonder verzendbewijs kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor vermissingen van artikelen tijdens een retourzending.

Binnen 10 werkdagen na ontvangst, ontvang je per e-mail een bevestiging van ontvangst van je retourpakket. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, overgemaakt naar jouw rekening! Voor de exacte dagen verwijzen we je door naar de tabel hieronder. Wij mogen wel wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden. Heb je betaald met een fashioncheque of een giftcard? Dan word je ook terugbetaald met een fashioncheque of giftcard. Wanneer je hebt gekozen voor AfterPay, zorgen wij ervoor dat je factuur wordt aangepast.

Betaalmethode Op rekening binnen
 iDeal 2 werkdagen
Creditcard 10 werkdagen*
AfterPay 14 werkdagen*
Bancontact 6 werkdagen;
GiroPay 3 werkdagen
Sofort 3 werkdagen
Overboeking 3 werkdagen

* Of later, afhankelijk van de maatschappij.

Ons retouradres:
Brandfield
Antwoordnummer 575
9700 WB GRONINGEN

Is je retour niet aangemeld via https://www.retourneren.nl/brandfield, dan kunnen wij je €9,95 aan verwerkingskosten in rekening brengen.

Retourvoorwaarden

  • Wij vragen je om altijd je ordernummer te vermelden.
  • Je kan je retour binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling aanmelden. Vervolgens heb je nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk te retourneren.
  • Het product is onbeschadigd en heeft geen draagsporen. Mocht het product wel beschadigd zijn of draagsporen hebben, dan kunnen wij een waardevermindering bij je in rekening brengen.
  • Het product dient te zijn verpakt in de - indien redelijkerwijs mogelijk - originele verpakking met bijgeleverde accessoires, garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen.
  • De doos mag opengemaakt worden om het artikel te bekijken en eventueel te passen zoals je dat ook in onze winkels mag doen. Het is niet nodig om labels, stickers, kaartjes & beschermplastic te verwijderen en horlogebandjes te verstellen.
  • Wanneer je een bestelling hebt geplaatst welke deels of volledig is betaald met onze gift card en/of de fashioncheque, zal het bedrag als tegoed worden teruggezet op jouw gift card en/of fashioncheque.

In de volgende gevallen kunnen wij een waardevermindering bij je in rekening brengen:

  • De retourzending is niet voorzien van eventuele actie artikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen.
  • De Brandfield cadeauverpakking kan niet worden teruggestuurd en de kosten hiervoor worden niet teruggestort.
  • Wanneer het product beschadigd wordt geretourneerd, maar wel hersteld kan worden nemen we contact met je op over de afhandeling. In dit geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht.
  • Wanneer het product beschadigd en/of met gebruikssporen wordt geretourneerd, maar niet meer hersteld kan worden nemen we contact met je op. De waardevermindering kan in dat geval oplopen tot 100% van het aankoopbedrag.

Veelgestelde vragen over retourneren

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Ga naar https://www.retourneren.nl/brandfield en volg de instructies. Je ontvangt dan een retourlabel waarop het retouradres staat vermeld. Het retourlabel kan je aan de buitenzijde van je verpakking bevestigen. Vervolgens geef je het pakket af bij een PostNL loket en ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs totdat je een bevestiging hebt ontvangen omtrent jouw retourzending.

Is retourneren kosteloos?

Ja, dit is kosteloos. Je ontvangt namelijk een retourformulier bij je bestelling waarop ons antwoordnummer vermeld staat. Aan de hand van dit antwoordnummer, kun je je pakket kosteloos terugsturen. Retourneren is gratis via PostNL als je gebruikmaakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kunt je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor eigen rekening.

Ik heb een beschadigd en/of defect artikel ontvangen, wat kan ik het beste doen?

Allereerst vervelend dat je een beschadigd en/of defect artikel hebt ontvangen. Uiteraard is dat niet de bedoeling. Wanneer je een beschadigd en/of defect artikel hebt ontvangen, vragen wij je om dit dit gelijk te melden aan onze klantenservice. Bij voorkeur via de mail met foto’s van het beschadigde en/of defecte artikel, zodat we de klacht zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Onze collega's van de klantenservice zullen per mail contact met je opnemen om je een passende oplossing te bieden.

Wie is verantwoordelijk voor het pakket?

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het retourformulier of het modelformulier voor herroeping ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour en volg daarbij onderstaande instructies. Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het PostNL loket aangetekend te versturen.

Ik wil iets retour sturen in originele staat ná het retourtermijn, mag dat?

Wij hanteren een termijn van 30 dagen. Na deze periode is het niet meer mogelijk om een retour aan te melden.

Hoelang duurt het voordat mijn retour verwerkt is?

Wanneer je bestelling bij ons is aangekomen wordt je retourzending binnen 10 werkdagen na ontvangst verwerkt. De ontvangstdatum kan je controleren aan de hand van de verzendcode op jouw verzendbewijs. Na verwerking ontvang je een bevestiging van ons en zullen wij het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen na herroeping terugstorten.

Dien ik een account te hebben om een bestelling te plaatsen?

Dat is niet nodig. Je hebt de keuze om de bestelling te plaatsen met een account of als gast. Een account is gemakkelijker omdat jouw gegevens opgeslagen zijn en je sneller je bestelling kunt afronden.

Wat zijn de voorwaarden van retourneren?

Retourneren bij Brandfield is kosteloos en is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van je pakket. Gebruik het terugstuur formulier om het pakket te retourneren. Op deze manier zal jouw bestelling sneller verwerkt worden door onze retouren afdeling. Via deze link kan je ook het terugstuur formulier downloaden en printen. Het is belangrijk om je ordernummer erbij te vermelden zodat het duidelijk is van wie het pakket afkomstig is. Vervolgens stuur je het pakket retour door middel van een PostNL punt. Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Je kan je pakket verzekerd versturen door ervoor te kiezen om het pakket aangetekend te laten versturen door PostNL.

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Binnen welke periode mag ik het pakket retour sturen?

Wij hanteren een zichttermijn van 30 dagen vanaf het moment van ontvangst waarbinnen je kan laten weten iets terug te willen sturen. Wanneer je jouw retour eerst aanmeldt, heb je vanaf dat moment nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen.

Het kaartje van het artikel is eraf. Mag ik het nu nog retourneren?

Wij ontvangen het artikel graag retour. In de meeste gevallen zal dit geen probleem zijn. Wij dienen eerst het artikel te beoordelen voordat wij je kunnen bevestigen of wij je het gehele aankoopbedrag terug kunnen betalen..

Ik heb de verpakking niet meer. Mag ik nog retourneren?

Je mag ons een e-mail sturen, zodat we dit voor je kunnen beoordelen bekijken of dit mogelijk is. In principe betekent dit dat het artikel niet meer in originele staat verkeert, maar we denken graag met je mee.

Kan ik een Brandfield Gift Card retourneren?

Bij verzending worden Gift Cards automatisch verzilverd, het is daarom niet mogelijk om een Brandfield Gift Card te retourneren. Gift cards die teruggestuurd worden, worden omgezet naar winkelkrediet in het klantaccount van degene die de gift card heeft besteld.

Wat gebeurt er met mijn gift card wanneer ik een bestelling retourneer?

Wanneer je een bestelling retourneert, waarbij je een gift card hebt verzilverd, dan wordt de gift card opnieuw geactiveerd. Het gift card bedrag dat je voor de bestelling hebt gebruikt, wordt weer toegevoegd aan het gift card saldo. Je kunt dezelfde code daarna opnieuw gebruiken voor een volgende bestelling.


Retourzending volgen

Kan ik mijn retourszending volgen?

Ja. Je ontvangt namelijk een verzendbewijs van het PostNL loket. Daarop staat een barcode genoteerd. Als je deze barcode op de PostNL website invult met onze postcode, kan je het pakket volgen.

Ik zie dat mijn pakket is afgeleverd maar ik heb nog geen bericht?

Wij verwerken je pakket binnen 10 werkdagen als het bij ons is geleverd.


Terugbetaling

Ik heb met iDeal betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer waarmee besteld is. Binnen twee werkdagen staat het bedrag weer terug op rekening.

Ik heb met creditcard betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer waarmee besteld is. Wij maken dit binnen tien werkdagen over en de terugbetaling is op het volgende maandoverzicht van je creditcard te zien.

Ik heb met Afterpay betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij Afterpay. Zij verwerken dit binnen 14 werkdagen.

Ik heb met PayPal betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij PayPal. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

Ik heb met Fashioncheque betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst welke deels of volledig is betaald met de Fashioncheque, zal het bedrag als tegoed worden teruggezet op jouw Fashioncheque.

Ik heb met de Webshop Gift Card betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst welke deels of volledig is betaald met de Webshop Gift Card, zal het bedrag als tegoed worden teruggezet op jouw gift card

Ik heb met een Brandfield Gift Card betaald, hoe werkt de terugbetaling?

Wanneer je een bestelling retourneert, waarbij je een gift card hebt verzilverd, dan wordt de gift card opnieuw geactiveerd. Het gift card bedrag dat je voor de bestelling hebt gebruikt, wordt weer toegevoegd aan het gift card saldo. Je kunt dezelfde code daarna opnieuw gebruiken voor een volgende bestelling.


Ruilen

Ik heb een product in de verkeerde maat of kleur besteld, mag ik deze ruilen?

Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste maat of kleur.

Het artikel is niet naar wens maar ik heb wel een ander artikel gezien op de site, kan dit geruild worden?

Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken.

Kan ik het artikel ruilen in een Brandfield filiaal?

Dit is niet mogelijk. Een webshop aankoop werkt anders dan een aankoop in één van onze filialen. Het retour brengen van je pakket is wel mogelijk. Echter duurt de verwerking van jouw retour wel wat langer.


Beschadigd artikel

Ik heb een beschadigd en/of defect artikel ontvangen, wat kan ik het beste doen?

Allereerst vervelend dat je een beschadigd en/of defect artikel hebt ontvangen. Uiteraard is dat niet de bedoeling. Wanneer je een beschadigd en/of defect artikel hebt ontvangen, vragen wij je dit zo snel mogelijk (het liefst binnen 24 uur) te melden aan onze klantenservice. Bij voorkeur via de mail met foto’s van het beschadigde en/of defecte artikel, zodat we de klacht zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Onze collega's van de klantenservice zullen per mail contact met je opnemen om je een passende oplossing te bieden.

Ik heb een horloge ontvangen waarvan de batterij niet werkt, wat nu?

Je mag ons een e-mail sturen onder vermelding van je bestelnummer zodat we je hierin kunnen adviseren.


Incomplete bestelling

Ik mis een artikel in mijn bestelling. Wat moet ik doen?

Je mag ons een e-mail sturen onder vermelding van jouw bestelnummer. Zet hier ook in welk artikel je mist zodat wij dit voor je kunnen uitzoeken. Wij komen hier binnen 24 uur op terug.

Ik heb de verkeerde verpakking ontvangen , wat moet ik doen?

Je mag contact met ons opnemen. Wij kunnen in de meeste gevallen, een verpakking nog nasturen.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de klantenservice.

Naar boven