INFORMATIE OVER
Retourneren
Zo retourneer je een product
Voor alle producten* geldt een bedenktijd van 30 dagen, die in gaat op de dag dat je het laatste product van je bestelling ontvangt. Binnen deze periode moet het proces van retourneren in gang gezet worden. Voordat je overgaat tot retourneren raden wij je aan om onze pagina over duurzaamheid te bekijken.
Jouw artikel mag retour worden gestuurd als het artikel:
- onbeschadigd is
- ongebruikt is
- bij parfum, cosmetica en verzorgingsartikelen de plastic seal nog ongeopend is
- in de periode binnen 30 dagen na ontvangst valt
Jouw aankoopbedrag wordt niet volledig terugbetaald in onder andere de volgende gevallen:
- Het artikel heeft gebruikersschade
- De originele verpakking mist
- Gift cards worden niet retour genomen
Twijfel je of jouw artikel in aanmerking komt om geretourneerd te worden? Lees dan de garantievoorwaarden door op onze garantiepagina.
Je product(en) toch retourneren? Wij vragen je om de volgende stappen te doorlopen:
Stap 1
Vul het retourformulier in. Heb je geen retourformulier ontvangen of ben je hem kwijt geraakt? Download hier het online retourformulier. Je kan het retouradres dan zelf op het pakket vermelden.
Download retourformulier
Modelformulier voor herroeping
Stap 2
Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken, zorg ervoor dat het product goed beschermd en niet vrij kan bewegen om beschadiging tijdens het transport te voorkomen.
Stap 3
Zet het antwoordnummer op je pakket en geef je pakket af bij een PostNL loket. Wanneer je je retourzending afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. Zonder verzendbewijs kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor vermissingen van artikelen tijdens een retourzending.
Binnen 7 werkdagen na ontvangst, ontvang je per e-mail een bevestiging van ontvangst van je retourpakket. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, overgemaakt naar jouw rekening! Voor de exacte dagen verwijzen we je door naar de tabel hieronder. Wij mogen wel wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden. Heb je betaald met een fashioncheque of een giftcard? Dan word je ook terugbetaald met een fashioncheque of giftcard. Wanneer je hebt gekozen voor AfterPay, zorgen wij ervoor dat je factuur wordt aangepast.
Betaalmethode |
Op rekening binnen |
iDeal |
2 werkdagen |
Creditcard |
10 werkdagen* |
AfterPay |
14 werkdagen* |
Bancontact |
6 werkdagen; |
GiroPay |
3 werkdagen |
Sofort |
3 werkdagen |
Overboeking |
3 werkdagen |
* Of later, afhankelijk van de maatschappij.
Retourvoorwaarden
- Wij vragen je om altijd je ordernummer te vermelden.
- Je kan je retour binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling aanmelden. Vervolgens heb je nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk te retourneren.
- Het product is onbeschadigd en heeft geen draagsporen. Mocht het product wel beschadigd zijn of draagsporen hebben, dan kunnen wij een waardevermindering bij je in rekening brengen.
- Het product dient te zijn verpakt in de - indien redelijkerwijs mogelijk - originele verpakking met bijgeleverde accessoires, garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen.
- De doos mag opengemaakt worden om het artikel te bekijken en eventueel te passen zoals je dat ook in onze winkels mag doen. Het is niet nodig om labels, stickers, kaartjes & beschermplastic te verwijderen en horlogebandjes te verstellen.
- Wanneer je een bestelling hebt geplaatst welke deels of volledig is betaald met onze gift card en/of de fashioncheque, zal het bedrag als tegoed worden teruggezet op jouw gift card en/of fashioncheque.
In de volgende gevallen kunnen wij een waardevermindering bij je in rekening brengen:
- De retourzending is niet voorzien van eventuele actie artikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen.
- De Brandfield cadeauverpakking kan niet worden teruggestuurd en de kosten hiervoor worden niet teruggestort.
- Wanneer het product beschadigd wordt geretourneerd, maar wel hersteld kan worden nemen we contact met je op over de afhandeling. In dit geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht.
- Wanneer het product beschadigd en/of met gebruikssporen wordt geretourneerd, maar niet meer hersteld kan worden nemen we contact met je op. De waardevermindering kan in dat geval oplopen tot 100% van het aankoopbedrag.
Download retourformulier
Je retourzending versturen
Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het PostNL loket aangetekend te versturen. Retourneer je je producten aangetekend of via een andere vervoerder, dan zijn de kosten voor jezelf.
Terugsturen vanuit Nederland
Stuur je retourpakket op naar onderstaand adres:
Brandfield
Antwoordnummer 575
9700 WB GRONINGEN
Terugsturen vanuit België
- Je vindt een retourlabel bij je zending. Heb je geen retour formulier ontvangen of ben je hem kwijt geraakt? Download en print het formulier voor herroeping en retourneren, vul het zo volledig mogelijk in en voeg het ingevulde formulier bij je retourzending. Een volledig ingevuld formulier helpt ons om jouw retour snel te verwerken. Wel zo prettig; voor jou én voor ons!
- Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken, zorg ervoor dat het product goed beschermd is en niet vrij kan bewegen om beschadiging tijdens het transport te voorkomen.
- Geef je pakket af bij een PostNL servicepoint. Bekijk hier alle PostNL punten. Wanneer je je retourzending afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. Zonder verzendbewijs kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor vermissingen van artikelen tijdens een retourzending.
Bij een verzending met het gratis verzendlabel kan het twee tot vijf werkdagen duren voordat we het pakket ontvangen. Wanneer je niet zo lang wil wachten op de verwerking van je retour, kan je het pakket op eigen kosten versturen.
Heb je nog vragen?
Neem contact op met de klantenservice.
Vandaag geopend tot %s uur
nu gesloten