INFORMATIE OVER
Reparaties & klachten
Alle producten die wij verkopen zijn echte merkproducten en hierdoor kun je als klant aanspraak maken op de garantie die op elk product van toepassing is. De garantietermijn verschilt per product of fabrikant en staat bij elk product aangegeven. Hieronder leggen we je alles uit over reparaties en klachten.
Meteen aan de slag? Download het reparatieformulier:
Reparaties
De garantie op producten geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
- Welke artikelen komen in aanmerking voor reparatie?
-
Wij repareren alle artikelen die bij ons zijn gekocht. Mocht de garantietermijn verlopen zijn dan kunnen wij in overleg het artikel ook voor je repareren. Neem van tevoren contact op met de klantenservice.
- Welke schade en defecten aan producten vallen onder garantie?
-
Horloges: buiten de garantie valt bij horloges de band, het glas, de batterij en de kroon (knop waarmee je de tijd instelt).
Zonnebrillen: de fabrieksgarantie voor zonnebrillen geldt in geval van montagefouten en materiaalfouten. Beschadigingen aan monturen die hier niet onder vallen, komen niet in aanmerking voor garantie.
Sieraden: Bij sieraden vallen de materiaalfouten van de sieraden onder de fabrieksgarantie.
Tassen en portemonnees: Bij tassen vallen de product- en of fabricagefouten van de tassen onder de fabrieksgarantie. Slijtage, schade of oneigenlijk gebruik zijn uitgesloten van garantie. Dit ter beoordeling van de betreffende fabrikant van het product.
- Voor wiens rekening zijn de kosten van het opsturen van reparatieartikelen?
-
De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper.
- Wie draagt het risico van retourzendingen van reparatieartikelen?
-
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Brandfield niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van teruggestuurde artikelen. Vraag daarom op het postkantoor altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.
Wanneer je een artikel opstuurt ter reparatie, download dan het formulier voor reparaties. Voeg het ingevulde reparatieformulier toe aan het op te sturen pakket. Vervolgens kun je het pakket verzenden naar ons retouradres.
Retouradres voor reparaties
Brandfield B.V.
Postbus 5165
9700 GD Groningen
Klachten
Indien je een klacht hebt over een product dat je hebt gekocht, of over onze service, verzoeken wij je om dit zo snel mogelijk bij ons te melden. Je kunt dit doen door een e-mail te sturen of telefonisch contact op te nemen. Omschrijf duidelijk de klacht en vermeld het ordernummer, artikelnummer en de aankoopdatum.
Binnen 7 dagen berichten wij je over de afhandeling van je klacht.
Openingstijden
Bekijk de actuele openingstijden van de klantenservice.
Geschillencommissies
De Geschillencommissie
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de De Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl).
Europees ODR Platform
Een andere mogelijkheid is om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Heb je nog vragen?
Neem contact op met de klantenservice.