Proces optimalisatie Brandfield
Brandfield is een snel groeiende online retailer die zich specialiseert in ‘Style Items’ (sieraden, horloges, zonnebrillen, tassen etc,). De organisatie is in de afgelopen 5 jaar uitgegroeid van een start-up naar een leidende speler in de markt, en is hard op weg om een Europees merk te worden. De snelle groei van Brandfield zorgt voor uitdagingen op het gebied van de interne organisatie en de capaciteiten van de medewerkers. Het doel van het project is de herstructurering van de organisatie en de verdere ontwikkeling van de werkprocessen om deze in lijn te brengen met de huidige grootte en professionaliteit van de organisatie, en een basis voor verdere groei te leggen. Hierbij wordt zowel aandacht besteed aan effectiviteit en efficiëntie van de processen, als aan de manier van sturing en leiding geven aan de uitvoering van die processen. Daarnaast wordt specifiek aandacht besteed aan de planning & controle-cyclus binnen het bedrijf. Daarnaast moet het beheer en de continue doorontwikkeling van de werkprocessen worden ingericht. Dit gebeurt door middel van het opzetten van een product-owner-functie en ontwikkelen van projectmanagement-capaciteiten. Deze kennis inzake de herstructurering van de organisatie met nieuwe werkprocessen wordt ingebracht en aangeleerd door de gedetacheerde kennisdrager.