INFORMATIE OVER
Garantie
Voor de garantietermijn van uw artikel kunt u onderstaande tabel raadplegen. Klik vervolgens op uw productgroep voor een specificatie van de garantie.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie (zie daarvoor de garantietermijnen). Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Garantietermijnen
Productgroep | Garantietermijn |
Sieraden 14 karaat goud | 2 jaar op productiefout |
Sieraden 9 karaat | 2 jaar op productiefout |
Sieraden 925 zilver | 6 maanden op productiefout |
Sieraden metaal/RVS | 3 maanden op productiefout |
Sieraden leer | 3 maanden op productiefout |
Sieraden natuursteen | 3 maanden op productiefout |
Horloges | 1 jaar op productiefout |
Smartwatches | 1 jaar op productiefout |
Horlogebanden | 3 maanden op productiefout |
Horlogeboxen | 3 maanden op productiefout |
Tassen & portemonnees | 1 jaar op productiefout |
Zonnebrillen | 1 jaar op productiefout |
Accessoires | 3 maanden op productiefout |
Parfums | Geen garantie |
Sieraden
Sieraden 14 karaat goud
- Wat voor garantie heb ik op een gouden sieraad?
-
Op 14 karaat gouden sieraden zit 2 jaar garantie vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft. Garantie op 14 karaat gouden sieraden betreft uitsluitend fabricagefouten.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes of verkleuring.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Verlies van achterkantje oorbellen.
- Verlies van steentjes.
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,- maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,-, ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatiepagina.
Sieraden 925 zilver
- Wat voor garantie heb ik op een zilveren sieraad?
-
Op zilveren sieraden zit 6 maanden garantie vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft. Garantie op zilveren sieraden betreft uitsluitend fabricagefouten.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes of verkleuring.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Verlies van achterkantje oorbellen.
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,- maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,-, ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatie pagina.
Sieraden metaal/RVS
- Wat voor een garantie heb ik op metalen sieraden?
-
Op metalen en roestvrij stalen sieraden zit 3 maanden garantie vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft. Garantie op sieraden van metaal of RVS betreft uitsluitend fabricagefouten.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes of verkleuring.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Verlies van achterkantje oorbellen.
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,- maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,-, ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatie pagina.
Sieraden leer
- Wat voor een garantie heb ik op leren sieraden?
-
Op leren sieraden zit 3 maanden garantie vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft. Garantie op leren sieraden betreft uitsluitend fabricagefouten.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes of verkleuring.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,- maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,-, ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatie pagina.
Sieraden natuursteen
- Wat voor een garantie heb ik op sieraden van natuursteen?
-
Op sieraden van natuursteen zit 3 maanden garantie vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft. Garantie op sieraden van natuursteen betreft uitsluitend fabricagefouten.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes of verkleuring.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,- maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,-, ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatie pagina.
Horloges
- Wat voor garantie heb ik op een horloge?
-
Op horloges zit 1 jaar garantie vanaf de datum waarop het horloge is aangeschaft. Deze garantie geldt op het uurwerk, wijzers en de wijzerplaat.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Kroon/schroef
- Breuk.
- Het verlies of defect aan steentjes van het horloge
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper (denk hierbij aan val- en krasschade door de koper).
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes op horlogekastje, horloge(bandje) en glas.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Lege horlogebatterijen (ook al is dit binnen de garantieperiode).
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,00 maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,00? Dan ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatie pagina.
Smartwatches
- Wat voor garantie heb ik op een smartwatch?
-
Op smartwatches zit 1 jaar garantie vanaf de datum waarop de smartwatch is aangeschaft.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Kroon/schroef
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper (denk hierbij aan val- en krasschade door de koper).
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes op horlogekastje, horloge(bandje) en glas.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,00 maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,00? Dan ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatie pagina.
Horlogebanden
- Wat voor garantie heb ik op een horlogeband?
-
Op horlogebanden zit 3 maanden garantie vanaf de datum waarop de horlogeband is aangeschaft. Garantie op horlogebanden betreft uitsluitend fabricagefouten.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes of verkleuring.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,00 maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,00? Dan ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatie pagina.
Horlogeboxen
- Wat voor garantie heb ik op een horlogebox?
-
Op een horlogebox zit 3 maanden garantie vanaf de datum waarop de horlogebox is aangeschaft. De garantie dekt alleen fabricagefouten en/of defecten aan het gekochte product.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes of verkleuring.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
Tassen & Portemonnees
- Wat voor garantie heb ik op tassen/portemonnees?
-
Op een tas/portemonnee zit meestal 1 jaar garantie vanaf de datum waarop het product is aangeschaft. De garantie dekt alleen fabricagefouten.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
Deze garantie dekt geen schade die veroorzaakt is door:
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes of verkleuring.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Verkeerd gebruik (zoals het vervoeren van ongebruikelijke voorwerpen).
- Transportschade (door luchtvaartmaatschappijen bijvoorbeeld).
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,00 maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,00? Dan ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatie pagina.
Zonnebrillen
- Wat voor garantie heb ik op een zonnebril?
-
Op zonnebrillen zit 1 jaar garantie vanaf de datum waarop het product is aangeschaft. De garantie dekt alleen fabricagefouten en/of defecten aan de onderdelen zoals het loslaten van een lens of montuurcoating, soldering fouten bij scharnieren en het ontbreken van onderdelen.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
Deze garantie dekt geen schade die veroorzaakt is door:
- Het afbreken van pootjes en neusvleugels.
- Het scheef staan van een zonnebril.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper, bijvoorbeeld het laten vallen van je zonnebril.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krassen of deuken op lenzen of monturen.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Verkleuring door reinigen met chemische middelen.
- Wat zijn de reparatiekosten buiten de garantie?
-
Als je reparatie niet onder de (leveranciers) garantie valt, worden er kosten in rekening gebracht.
De reparatiekosten zijn opgebouwd uit materiaalkosten, arbeidsloon en verzendkosten. Tot een bedrag van € 50,00 maken wij geen prijsopgave. Je gaat hiermee akkoord, indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden.
Vallen de reparatiekosten hoger uit dan € 50,00? Dan ontvang je eerst een prijsopgave.
Als je gebruik wilt maken van je garantie, raadpleeg dan eerst onze klantenservice of het onder de garantie valt. Dit in verband met de reparatiekosten.
Voor de reparatiekosten neem een kijkje op de reparatie pagina.
Accessoires
- Wat voor garantie heb ik op overige accessoires?
-
Op accessoires zit 3 maanden garantie vanaf de datum waarop het product is aangeschaft. De garantie dekt alleen fabricagefouten en/of defecten aan het gekochte product.
Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.
- Welke zaken vallen buiten de garantie?
-
- Breuk.
- Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
- Beschadiging door gebruikerssporen, zoals krasjes of verkleuring.
- Beschadigingen door water en/of vuur.
- Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
Heb je nog vragen?
Neem contact op met de klantenservice.